Prekių filtras

Medicinos knygos ir literatūra studijoms, mokslui, visuomenei

Dr. Yeshi Donden

Pusiausvyra ir sveikata. Tibetiečių medicinos pagrindai

8,50€
 Turime prekyboje

Prekės kodas: 9786098050547
Autorius: 
Dr. Yeshi Donden
ISBN: 
9786098050547
Leidykla: 
Mijalba
Išleista: 
2013
Knygos kalba: 
Lietuvių
Formatas: 
A6
Viršelis: 
Minkštas
Puslapių: 
208
Svoris: 0,370 kg
Matmenys: 150 mm × 0 mm × 220 mm

Tema (-os)

Visos knygos · Alternatyvi medicina · Kiniečių medicina

Dalintis

     

Šią knygą "Pusiausvyra ir sveikata. Tibetiečių medicinos pagrindai" sudaro paskaitų ciklas, kurį 1980 metais Jung­tinėse Amerikos Valstijose, Virdžinijos universitete, perskaitė žymus tibetiečių daktaras ir asmeninis Dalai Lamos gydytojas Ješi Dondenas.

Ligas subrandina priežastys, o priežastis skatina pasireikšti sąlygos. Priežastys būna dvejopos – tolimosios ir tiesioginės. Tiesioginės priežastys – tai vėjas, tulžis ir gleivės. To­limąsias ligų ir su­trikimų priežastis sunku išvardyti, nes visos jos slypi praeities sąmonės sraute – tai kitados išgyventos žalingos emocijos. Šie sąmonės faktoriai yra pirminės visų ligų ir sutrikimų priežastys. Žalingos emocijos skatina veiksmus (karmą), šie palieka sąmonės tąsoje pėdsakus, kurie vėliau sukelia įvairias ligas.

Tibetiečių medicina – tai kur kas daugiau nei vien kultūrinis žmonijos paveldas. Iš pažiūros archajiška ir glaudžiai susijusi su budizmo religija bei filosofija, ši gydymo sistema, didelei vakariečių nuostabai, sugeba įveikti tokias ligas, kurias vadinamoji mokslinė šiuolaikinė medicina dar tik mokosi gydyti.

Iš anglų kalbos vertė Saulius Maceina

IŠTRAUKA

BENDRAS LIGOS APIBRĖŽIMAS

Šiame pasaulyje visos gyvos būtybės - žmonės, gyvuliai ir kiti padarai - kenčia įvairias kančias. Mes, tibetiečiai, tikime, kad esame ligoti iš pat pradžių, nepriklausomai nuo to, ar fiziškai esame sveiki, ar ne. Jei aiškiai ir nepasireiškia, liga mumyse snaudžia. Ligų tiek daug, kad jas visas sunku net išvardyti.

Ligų ištakos

Kalbėdamas apie ligų ištakas, Buda Šakjamunis aiškino, kad yra 84 000 žalingų emocijų, tokių kaip geismas, pyktis, kurios tam tikru būdu paveikia gyvas būtybes ir sukelia 84 000 įvairių sutrikimų. Juos galima suglausti į 1616 rūšių, o šias - į 404 ligas.

Ligas subrandina priežastys, o priežastis skatina pasireikšti sąlygos. Priežastys būna dvejopos - tolimosios ir tiesioginės. Tiesioginės priežastys - tai vėjas, tulžis ir gleivės. Tolimąsias ligų ir sutrikimų priežastis sunku išvardyti, nes visos jos slypi praeities sąmonės sraute - tai kitados išgyventos žalingos emocijos.

Šie sąmonės faktoriai yra pirminės visų ligų ir sutrikimų priežastys. Žalingos emocijos skatina veiksmus (karmą ), šie palieka sąmonės tąsoje pėdsakus, kurie vėliau sukelia įvairias ligas. Nustatyti visų specifinių tolimųjų ligos priežasčių neįmanoma, tačiau šių priežasčių pagrindas yra žalingos emocijos: geismas, pyktis ir proto tamsumas. Šios trys emocijos savo ruožtu kyla iš nežinojimo.

Nežinojimas - tai tokia proto būsena, kai ne tik kad nežinome, kaip daiktai egzistuoja iš tikro, bet taip pat klaidingai suprantame reiškinių prigimtį. Iš nežinojimo kyla geismas, kuris savo ruožtu gimdo neapykantą, išdidumą, pavydą, atžarią kalbą, dar didesnį proto tamsumą ir taip toliau. Trumpai kalbant, šios trys neigiamos proto būsenos sukelia trijų skysčių - vėjo, tulžies ir gleivių - sutrikimus. Geismas gali sukelti keturiasdešimt du vėjo sutrikimus, neapykanta, išdidumas ir pavydas sukelia dvidešimt šešis tulžies sutrikimus, o proto tamsumas sukelia trisdešimt tris gleivių sutrikimus - iš viso susidaro šimtas ir viena liga.

Ligų klasifikacija

Ligas galima klasifikuoti įvairiai, atsižvelgiant į pažeidimo vietą, pobūdį, aplinkos faktorius ir taip toliau. Čia, remiantis keturiomis šimto ir vienos ligos klasėmis, iš viso klasifikuojamos keturi šimtai keturios ligos:

1. 101 liga, kurios priežastys yra ankstesniuose gyvenimuose atlikti veiksmai (karma).
2. 101 liga, kurios priežastys yra šiame gyvenime ir kuri vėliau pasireiškia irgi šiame gyvenime.
3. 101 liga, susijusi su dvasiomis.
4. 101 nežymus, paviršutiniškas sutrikimas, kuris lengvai praeina laikantis tam tikros dietos ir tam tikrų elgesio normų; šių sutrikimų nereikia šalinti vaistais ar kitomis priemonėmis.

Ketvirtosios rūšies sutrikimai gali atsirasti dėl netinkamo maisto, nesubalansuotos dietos ar blogo elgesio. Jie praeina savaime, negydomi, kai panaikinamos jų priežastys. Tačiau ligos, kurias po kiek laiko sukelia tame pačiame gyvenime atlikti veiksmai, yra susijusios su karma ir jei negydomos, baigiasi blogai. Nuo šių ligų būtinai reikia gydyti. Kai kuriais atvejais neužtenka vien vaistų - reikia pasitelkti ir dvasines praktikas, tokias kaip blogų praeities darbų išsiaiškinimas, jų galios susilpninimas dorais darbais ir nusistatymas daugiau blogų darbų nebedaryti. Šiuo atveju vaistai ir dori darbai veikia kartu.

Budizmas aiškina, kad esama nematomų jėgų, kurios gali pakenkti žmogui. Piktos dvasios sukelia skausmus ir įvairias ligas. Nuo tokių ligų paprastai vaistais nepagydoma, nes ligos priežastis yra dvasia ir kol jos nenugalėsime dvasiniais metodais, niekas negelbės. Išvarius dvasią, ligonis pasveiksta.

Budistai tiki, kad mes gyvename ne vieną kartą ir kad po mirties atgimstame. Su praeituose gyvenimuose atliktais blogais veiksmais (karma) susijusi 101 liga. Šios ligos paprastai būna labai sunkios ir dažniausiai baigiasi mirtimi. Susirgę tokiomis ligomis tibetiečiai dažnai išsižada visų pasaulietiškų dalykų ir atsiduoda vien dvasinėms praktikoms, tačiau pasveiksta nedaugelis, nes šios ligos yra galingai veikiančių praeities blogų darbų padarinys.

Pasirinkite filtravimo kriterijus ir spauskite „Pritaikyti“ arba ENTER


Tema (-os)
LSMU KNYGYNAS